Skip to main content

We organized the first co-design workshop of the pilot BODYSOUND, as part EU-funded research project “SISCODE: Co-design for Society in Innovation and Science“.

The co-design activity had four phases, starting from a reflection on the group’s needs up to the visualization of some solutions. It ended by giving each participant a diary to use for drawing, telling, planning and imagining the next BODYSOUND steps.

From this first day of co-design, 14 ideas emerged, positioned in 3 macro design areas, which were the basis for a pre-definition of the system components.

Many thanks to all the parents and patients of the FightTheStroke association who participated.
We are looking forward to see you in the second session.

Si è svolto il primo workshop di co-design interno al pilota BODYSOUND, nell’ambito del progetto H2020 “Siscode: Co-design for Society in Innovation and Science”.  L’attività di co-design si è articolata in quattro fasi, partendo da una riflessione sui bisogni fino alla visualizzazione di alcune soluzioni, e si è conclusa con la consegna ad ogni partecipante di un diario per disegnare, raccontare, progettare, immaginare, i prossimi passi di BODYSOUND.

Dalla prima giornata di co-design sono emerse 14 idee, posizionate in 3 macro aree progettuali, che sono state la base per una pre-definizione delle componenti del sistema.

Grazie a tutti i genitori e pazienti dell’associazione FightTheStroke che hanno partecipato.
Vi aspettiamo per la seconda sessione!